Sinds 2013 hebben we met in1week.nl veel tijd besteed aan ons Twitter account @in1week. Inmiddels hebben we meer dan 12.000 volgers, schrijven we maandelijks minimaal 45 tweets en reageren we dagelijks op reacties, mentions, favorites en retweets. Daarnaast delen we de kennis van andere platforms en via ons eigen blog.
Naam: | Kevin Beeftink |
Rol: | Initatiefnemer en opdrachtvertaler |
Twitter-account: | @in1week.nl |
Een korte introductie
Twee kids, woonachtig in Leiden, sinds drie jaar ondernemer en alweer tien jaar werkzaam in het vakgebied wat online heet. Vier jaar gewerkt in regio Utrecht en de onderneming gestart vanuit de eigen woonplaats. in1week.nl is een van de concepten ontwikkeld vanuit 2tptProductions, een full-service webbureau gevestigd in de Randstad. In dit interview wat meer inzicht in de ideeën achter “Kevin van in1week.nl” op Twitter, de visie achter in1week.nl en de toekomstplannen.
Waarom een Twitter account van in1week.nl?
Kevin: “Om nieuwe mensen en ondernemers te leren kennen, als marketing en communicatie kanaal en voor kennisdeling. Als online conceptbureau houden we onszelf graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Daarvoor bezoeken we beurzen, testen we regelmatig nieuwe plugins en bijvoorbeeld nieuwe CSS-technieken uit en volgen we vakgerelateerde media als Frankwatching en Marketingfacts!.”
“Op ons eigen blog schrijven we regelmatig complexe en minder complexe zaken netjes uit, zodat we je zelf aan de slag kunnen laten gaan. Dit, samen met de andere media die wij volgen, delen we meer dan dagelijks via ons Twitter account en zien daar bijzonder veel Favorites en Retweets uit terugkomen. Goed voor onze naamsbekendheid en een relatief kleine moeite, waarmee we ook iets kunnen bijdragen aan de ontwikkelingen van de markt die in veel gevallen geen personeel in dienst heeft om die innovaties bij te benen.”
Toch staan er af en toe commerciële boodschappen van in1week.nl tussen…
Kevin: “Dat klopt, we blijven natuurlijk een commercieel bedrijf. Zeker de afgelopen 9 maanden zien we 30% van onze leads ontstaan uit Twitter. We houden de drempel laag, de berichten en reacties persoonlijk en dat lijkt onze volgers goed aan te spreken. We hebben, toen we heel actief met Twitter aan de slag gingen, ons voorgenomen om een passende balans te vinden tussen de commerciële boodschap die we uit willen dragen en het delen van kennis die voor onze volgers interessant zou zijn.”
Waarom kennis gratis weggeven?
Kevin: “in1week.nl richt zich op de klein-zakelijke markt. Onze werkervaring is een combinatie van werk voor A-merken en gezamenlijk honderden projecten welke we voor MKB-bedrijven hebben mogen verzorgen. Wat we hebben ervaren in deze ‘MKB-markt’ is een eigenzinnig karakter, ze heeft niet altijd een diepe portemonnee en vindt het fijn om de mogelijkheid te hebben om zaken zelf op te kunnen pakken.
Daar staat tegenover dat wij ons vak al flink wat jaren minimaal 5 werkdagen in de week beoefenen, die ervaring (en enig talent) heeft zijn waarde. Veel van onze klanten hebben geen tijd, of geen zin om zaken uit te zoeken. Dan pakken we het project graag voor ze op. Zo bieden we klanten altijd de keuze om iets zelf te doen, of dit wanneer het uitkomt aan ons uit te besteden.”
Bij het account staat altijd “Kevin van in1week.nl”, betekent dat ook dat je altijd zelf tweet en reageert?
Kevin: “Gelukkig is uit in1week.nl na een relatief korte periode (in1week.nl is als concept begin 2012 gelanceerd) een druk en gezond bedrijf gegroeid. Als ondernemer heb ik, naast mijn rol als productvertaler bij in1week.nl, niet altijd de tijd om consistent ons Twitter account te onderhouden, dus het hele team draagt bij aan de tweets die we versturen. De reacties op @mentions geef ik altijd graag zelf.”
Wat kunnen we nog meer verwachten van in1week.nl op Twitter?
Kevin: “Het label in1week.nl is een van de labels die we hebben ontwikkeld vanuit 2tptProductions. Per label zijn we constant bezig het productportfolio te versterken en indien de klanten er om vragen daar producten aan toe te voegen. Het relatief nieuwe label waar jij als interviewer vanuit werkt, SocialeRedactie, staat in de steigers om zich als content-bureau sterker te gaan presenteren en we hebben een aantal mooie nieuwe cases mogen ontwikkelen voor opdrachtgevers. Ook daar zullen we nog meer kennisdeling gaan toepassen en zullen we tussen de verschillende labels over een weer kruisbestuiving gaan zien, ook op Twitter.”