Met de vier voorgaande blogs kun je verschillende analyse opmaken. Dit hangt ook af van welke gegevens er beschikbaar zijn in het Google Analytics-account van het bedrijf. Om een richting te geven, kunnen de volgende onderwerpen voor een analyse geschetst worden. Deze analyses kun je natuurlijk ook combineren of uitbreiden. Welke analyse kan ik […]
De ‘over ons’ pagina is op bijna elke zakelijke website te vinden. Je gebruikt hem om je bezoekers kennis te laten maken met jouw bedrijf, producten en diensten. Maar je kunt hem ook gebruiken om je conversie te verhogen. Een goede over ons pagina levert namelijk klanten op! Vier tips voor een betere over ons […]
Conversies zijn alle gewenste acties die zijn ondernomen op een website. Dit probeer je uiteindelijk met je website te bereiken. Je hebt twee vormen van conversie, de zachte conversie en de harde conversie. Twee vormen van conversie Zachte conversie Bij deze vorm van conversie is er nog aandacht vereist om tot omzet te leiden. […]
Je bent lekker bezig met e-mail marketing en het uitbouwen van je mailinglist. Mooi zo. Maar zeg eens eerlijk: ben je alleen zelf aan het woord of luister je ook naar wat jouw abonnees te zeggen hebben? Als je van je e-mail marketing een gesprek maakt, kan dat mooie dingen opleveren!
Als men eenmaal je website komt bezoeken, kun je met Google Analytics het gedrag van de bezoeker evalueren. Wat doet men eigenlijk als ze je website bezoeken? Er zijn vier belangrijke gegevens om te inventariseren. Het is van belang om bij elk antwoord een “waarom”-vraag te stellen. Op deze manier kom je achter de beweegredenen […]
Google bracht onlangs het nieuws naar buiten dat de lokale zoekopdrachten in het afgelopen jaar verdubbeld zijn. Heb jij dus nog nauwelijks aandacht besteed aan waar jouw website te vinden is in de lokale zoekresultaten, dan wordt het tijd om daarmee te beginnen. Ook als je landelijk werkt! In1week.nl geeft je de vier beste tips […]
Om te kijken hoe effectief je campagne is, maak je een kanaal analyse. Hiermee evalueer je de kosten die gemaakt worden voor een bepaald marketingkanaal, versus de directe en indirecte opbrengsten. Oftewel, je brengt de kosten en opbrengsten in kaart om te kijken of je campagne goed is gegaan. Er zijn grofweg vier kostenposten. […]
Als ze het hebben over het bereiken van een betere positie in Google, bedoelen de meeste mensen een zo hoog mogelijke plaats in de zoekmachine, en het liefst willen ze dan op nummer één staan. Maar zoals je in deze blogpost kunt lezen, is de hoogste positie in Google niet altijd de beste!
Het eerste deel uit deze serie gaat over de doelgroep analyse. Met deze analyse kom je meer te weten over de eigenschappen van je bezoekers. Met Google Analytics kun je het gedrag van de bezoekers op je website analyseren. Hoeveel bezoeken worden er aan je website gepleegd? En hoeveel tijd brengt men door op de […]
WordPress is het populairste CMS dat er bestaat, en dat weten hackers en spammers ook. Om te voorkomen dat je hun slachtoffer wordt, met een onbereikbare website en andere problemen tot gevolg, zal je dus stappen moeten nemen om je WordPress site te beveiligen. Hier vind je drie van de belangrijkste stappen.